Hola!

Yes, here I am again!

Jag växer så det knakar och matte som nyss har varit borta ett tag igen pga att hon inte mår så bra tycker att det börjar bli riktig hund av mig.

Ensamhetsträningen går bra, sakta men säkert går det frammåt och jag har varit ensam i 45 minuter utan att skälla något alls.
Inte var det något som gick sönder heller:)


Där emot så kunde jag inte motstå frestelsen som mattes plånbok gjorde så jag käkade upp den, ja delar av den iaf samt tuggade sönder mattes bankomatkort.
Det var minsan inget poppis alls!
Men matte min tar på sig skulden då hon vet med sig att jag inte fått den aktivering jag borde pga mattes hälsoproblem.
Fast matte har sagt att nu ska det bli andra bullar och det vill jag lova.
Nu sista promenaden var vi ute i en timme och jag fick öva på att gå fot orecis brevid matte medan ludde fick springa hur han ville..Ja det vill säga, så mycket som hans koppel tillät..
Jag fick öva på att gå bakom matte och även att gå framför. Sedan testade matte att busa med Ludde medan jag bara skulle gå rätt fram och låtsas som ingenting och till mattes flrvåning så gick det efter två försök..
Hon var så stolt över mig och jag var minsan mallig jag också..
Men sedan skulle matte träna lydnad på avstånd med mig och det var lite läskigt eftersom det var så mörkt ute men jag lyssnade ganska bra ändå och som tack för att jag varit så duktig fick jag en stor och fin pinne att bära på.

Sedan precis innan vi gick in fick jag och Ludde busa av oss den sista upplagrade energin och vi höll väl på i en si så där tio minuter innan matte avbröt oss då hon tyckte att vi hade busat tillräckligt..
Himla tråkmåns!
Men hon sa att i morgon är det en lång dag fylld med träning så då är det väl lika bra att checka ut nu då!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0