Elaka matte!

Ja matte är riktigt elak!
I dag har hon utmanat mig och min hjärna så det bara skriker om det.
Tydligen uppskattar inte matte att jag är en ögontjänare som snor diverse godsaker så de senaste dagarna har det varit hårdträning.

Matte har fyllt skålar med bland annat hundmat, kattmat, köttbullar och annat som hon sedan har ställt framför mig men jag har inte fått röra det.
Inte ens nosa på det.
Alla gångerna slutade det med att jag låg ner brevid maten och låtsades inte om den och FAST att jag tyckte att jag var så duktig så fortsatte matte att utmana mig genom att ställa tallriken med godsaker PÅ mina framtassar och jag fick inte röra.
Maten som luuktade så gott fick det att bokstavligen forsa ur munnen på mig men jag fick inte röra något!
Sedan ställde matte godsaker på bordet och lite trasiga saker som jag har roat mig med la hon på bänkar och sedan gick hon där ifrån.
Vad jag inte visste var att matte kunde se min spegelbild via en dörr..Så fort matte var ute ur rummet var jag på väg att snappa åt mig sakerna men då kom matte och stötte till mig och tillslut räckte det med att matte satt i vardagsrummet och sa "Nej Billy" så la jag mig ner och sov igen.
Matte är mycket nöjd, om än något fortfarande lite frustrerad över pulvermoset som jag drog ner över hela lägenheten i morse, men hon säger att detta inte var sista träningspasset.
Sedan gjorde matte något knepigt och det var att när jag väl fick min mat vid utsatt tid så sa hon varesgod och jag slängde mig som alltid över maten men så plötsligt så TOG matte maten...
Hon sa att hon bara ville se hur jag reagerade när någon "tog över" min mat..Jag blev så förvirrad så jag satte mig bara rätt på rumpan... Matte testade även att pilla och peta i maten medan jag åt och jag brydde mig inte alls, bara slickade på mattes fingrar som fått en helt uuuunderbar smak!

Sedan efter all träning gick vi ut och gick en kortis eftersom lillhusse låg och sov.
Men för att vi inte skulle ha allt för mycket energi så fick jag och brorsna busa av oss riktigt ordentligt innan vi gick in.
Vi busade och brottades samt jagade pinnar och en knut som matte hade med sig ut.

Matte skrattade så hon vek sig dubbel och tårarna sprutade och då var jag ju SJÄLVKLART tvungen att gå och kolla vad det var som var fel, så full kariär mot matte och använde henne som bromskloss.
Jag tyckte det funkade skitbra, matte uppskattade dock inte att få 50 kg + i knät!
Men hon skrattade bara och borstade av sig..
Så hon är väl rätt bra ändå..
FAST att hon har badat både mig och brorsan i dag..

Träning och örat är på vift som vanligt..



Ludde är riktigt sur efter badet.. matte bara skrattar å klappar på honom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0