Högväxt herre

Mätte Billy i dag och han är hela 83 cm i mankhöjd kanske tom lite högre då jag inte hade de bästa hjälpmedel.
För knappt 4 veckokr mätte jag honom och då låg han på 75,5 ca 4 veckor innan det hade han ätt exakt 75 cm..
Så jag trodde ju i min flummighet att han hade väl inte växt så mycket men jo..
Inte konstigt att jag tycker att han har sett mager och knepig ut.. han har exploderat på höjden och jag har inte ens märkt det bara tyckt att han sett anskrämlig ut..
Förhoppningsvis kommer han i kapp rent xiktmässigt för just nu har han ett kraftigt huvud och kraftig nacke följd av en tanig kropp.
Han ser inte helt enhetlig ut.

Har även märkt några tendenser hos honom som jag inte alls gillar då han faktiskt har bitit mig riktigt hårt vid två olika tillfällen. Ena gången kan skyllas på mig då jag överraskade honom men att svara med att bita är inte ok, den nadra gången var på ren elakhet och jävulskap och har resulterat i en förstörd högerhandled som jag ska åka och undersöka på hälsocentral.
Dock är det bara mig han har gjort så mot och han har inte visat några som helst aggressioner mot någon annan.
Känner mig lite villrådig och ska ikväll maila uppfödaren för att höra vad de har å säga om hans beteende..

Kommentarer
Postat av: Herman Hedning

Hallå där billy!

En får tacka för kommentaren om stiligheten.Matte vann nått med Folksam så då fick ja bli fotad.



Ja du en får hålla sig i skinnet vad gäller rymning. Nästan allt annat tycker dom små Mattarna är ok, men rymma det gillar dom inte. Ett bus som är roligt det är när Matte tror att man har svalt en katt. (själv använder jag Lopphunden, du vet kattstorlek)Då vrålas det i huset SPOTTA UT KATTEN. ganska kul med dränkt katt.



Ha det bäst

2009-11-03 @ 21:51:55
URL: http://www.fshundfoder.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0