Oktober och hösten på intågande



Lille Billy väntar på att få komma in efter en promenad.
Ska försöka ta lite bilder nu i veckan men min kamera strejkar så då får jag nog låna Martins.
I morgon hoppas jag på ett lugnt väder så jag kan gå ut på en riktigt lång och mysig promenad med hundarna och DÅ ska jag verkligen försöka att komma ihåg kameran så jag kan få många bilder.
Livet går sin lilla gång här uppe i norrland, vi försöker lära Billy att det inte är ok att ta kattmat eller äta upp sop-påsar men det är inte så lätt.
VI jobbar på både med träning för hjärna och kropp...
Det kommer dock att införskaffas en bur som han ska få sova i på nätterna och där i kommer han även vara när hundarna är ensamma, så att vi får lugn och ro.
Dagtid får han självklart vara lös, men då kan vi ju se om han försöker sig på några bus.
Jag fortsätter att utmana honom genom att lämna diverse godsaker här och där och hoppas på att ertappa honom med "Byxorna nere" så att säga..
VIlket dock är lättare sagt en gjort då vi har en riktig liten ögontjänare i denna unge  Billy, men SKAM den som ger sig och inte kommer det att bli vi.
Förutom tjuvtendenserna är han en mycket mysig herre som älskar att bli klappad och kliad.
När man kliar honom längs med ryggraden skjuter han rygg som en katt och han står även och stryker sig mot oss som en.
Mysig kille det där, dock mindre roligt när han är lortig:)
Men så är det när man har hund och lite skit under naglarna (eller på byxor,jacka, vantar, mössa/whatever) har inte dödat någon!

Kommentarer
Postat av: jessica

fin hund, men hade varit finare om inte snoppen varit ute eller ser jag fel?

2009-11-10 @ 09:31:35
URL: http://metrobloggen.se/fitmom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0