Resan hem

Jahapp, ska försöka skriva ner hur hela hämtningen gick.
I onsdags kväll åkte jag med Martin in till staden för att hinna med tåget som gick 20 .50, trots att jag skulle hämta valp och var jätteuppskruvad somnade jag sött på tåget och vaknade ca tio minuter innan Hallsberg där jag skulle byta tåg.
Väl i Hallsberg fick jag vänta i 50 minuter på tåget och sedan tog det ytterligare en timma innan jag var framme i Kristinehamn.
Väl där blev jag upphämtad av den mycket trevlige Benny som äger kennel tillsammans med sin fru Ingela.
När vi kom in på gården och gick ut ur bilen hörde man alla vuxna grandisar som satt igång välkomskommiten.
Innanför dörren möttes vi av det storvuxna gänget som alla ville hälsa på en gång!

Grandisar som ska kramas är iof väligt mysga men de är också fruktansvärt tunga så man fick stålsätta sig mitt i all kärlek och glädje.
I köket, avskärmade av en liten bräda, fanns L-kullen där min lille prins fanns. Det tog dock en liten tid innan man avverkat hälsningscermonin med alla gds som fanns i huset men tillslut kom jag fram och kunde hälsa på alla små bebisarna!
De var så himla fina och självklart så ville jag ta med alla hem, men min kille var självklart snyggast! ;-)
En av de vuxna hanarna fastnade jag speciellt för och det var den otroligt snygge Elvis!
Jag tror han är den snyggaste hanen jag någonsin sett. Stor, kraftig och välformad med ett helt underbart lynne!
Hade jag kunnat hade jag absolut tagit med honom hem!

Efter en massa mys med hundar och prat med ägare så åkte vi tillbaks till Kristinehamn med Billy och där satte vi oss för att vänta på tåget.
Billy var helt underbar och sa till så fort han behövde ut och kissa, i 6 timmar väntade vi och sedan hoppade vi på tåget som gick mot Stockholm. Egentligen skulle vi fått vänta i 1,5 timme på nattåget mot Östersund men istället blev det 2,5.
Det gick faktiskt väldigt bra!
Ibland blev Billy irriterad på kopplet och satte sig på ändan men det var bara för mig att locka lite på honom så kom han sättandes med världens fart.

Väl på tåget somnade han gott i min famn och han höll sig nästanhela vägen till östersund. Ungefär en kvart innnan vi var framme började han pipa så jag gick in på toa la en stor hög med papper på golvet men där ville han inte kissa så jag flyttade honom och pappershögen till handfatet (nöden har ingen lag;D) och det gick bättre.
Efter noggran utstädning av handfatet gick vi in i vår kupé!
Väl framme på stationen möttes vi av Martin som äger lille Billy med mig.
När vi väl hade kommit hem så badade jag honom vilket gick bra men lite obehagligt var det allt för honom!
Sedan somnade han gott i mitt knä.

På eftermiddagen/kvällen kom Martins mamma med övrig familj för att lämna Ludde.
Vi möttes utanför och mötet gick väldigt bra!
Ludde bryr sig inte så mycket om Billy men när lilleman blir för närgången så går han sin väg.

Näste helg ska Billy få träffa Milla och Samira eftersom att de är en del av flocken, men nu den här veckan ska vi bara koncentrera oss på att få Billy van vid sin nya familj och försöka lära honom att inte jaga katterna:)
Här kommer två bilder till!




Kommentarer
Postat av: Emma

SÖT! =)

2009-03-14 @ 12:28:56
URL: http://ammekamp.blogg.se/
Postat av: Helena

gulligullgull

2009-03-15 @ 18:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0