Hur gör man?

Var ute med Billy för någon timma sedan och jag hade honom lös och hade med hans favvo leksak för jag tänkte busa lite med honom så han fick göra av med lite energi.
Trots lockande med leksak å allt möjligt så stack han före mig när vi var på väg hem.
Han drog som en skollad bäver alltså, visste inte ens att han kunde vara så snabb! :)
Hur får man en valp att inte sticka iväg så där?
Ge mig gärna alla inkallningstips ni bara kan och gärna tips på saker jag kan lära honom framöver.
Självklara saker är:

* sitt (innan vi går ut, innan mat)
* ligg
*stanna
* på din plats
* gå både lös å i koppel
* höger/vänster (med både muntligt och visa med tecken)

ja det var väl det jag kunde komma på nu.. Mer anyone?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0