God morgon!

Ja idag "försov" vi oss.
Billy brukar alltid väcka mig vid 7 någon gång för han vill ut och kissa men icke idag.
Matte vaknade kvart över nio och då låg valpis och snarkade så sött i fotändan i sängen.
Så idag blev frukost 1,5 timme senare men Billy är så nöjd ändå. Fick till och med ruska på honom i sängen för att få honom och vakna till så för honom hade vi nog kunnat sova ännu längre.
Maten åkte ner i ett nafs så nu får vi se hur snabbt andra målet går ner.
Tänker iaf maila uppfödaren för jag vill inte gå upp för snabbt i matranson så han växer sönder eller något.

Annars går allt så bra så.
Inkallning och att gå både lös och i koppel funkar bra. Att gå i koppel går lite trögare för Billy förstår inte alls vad det är bra för när man kan springa lös. :)
Men han får nog så lov att vänja sig, ibland måste man faktiskt gå kopplad och eftersom han är så nyfiken och ska fram och hälsa på allt och alla så känns det säkrast med koppel allra helst vid de tider då det är lite mer trafik.

Tassarna läker ihop bra och han verkar inte ha ont alls utan han springer på som han ska.
Igår klippte vi även klorna för första gången och det gick mycket bra.
Klorna var inte så långa men jag ville ändå finslipa lite på dem eftersom de var förbannat vassa;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Tänka tt jag missat du sakffat en grand danois.. Du förstår inte hur otroligt avundsjuk jag är på dig nu ! :P

2009-03-24 @ 15:19:18
URL: http://allaboutneni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0